עופר בר יהודה - טיפוס יוצא דופן

 יש אנשים שחולפים על פנינו במהלך החיים ונעלמים, ויש כאלה שפשוט נחקקים בתודעה. אחד מאלה שנצרב עמוק בתודעתי הוא עופר בר יהודה, ללא ספק טיפוס יוצא דופן- חיוני, בעל שמחת חיים וככלל איש מרתק.

עופר בר יהודה

פגשתי את עופר כשזה החל בקידום ספרו "ציונות על רגל וחצי". החיבור (לפחות שלי אליו) היה מיידי. לבן אדם יש סיפורים מכאן ועד להודעה חדשה, וכל סיפור יותר מרתק מקודמו, אבל כאן אספר בקצרה על הרקע לכתיבת ספרו ואירוע משמעותי שהשפיע על מהלך חייו:

בשנת 1975, במהלך מרדף אחר מחבלים שחדרו לארץ באזור הבקעה (שנקרא בזמנו "ארץ המרדפים") עלה עופר על מוקש שהתפוצץ והביא לקטיעת כף רגלו. עופר, ששירת בהנדסה קרבית, הועבר לטיפול ושיקום בבית החולים, ועל כך כתב בספרו (שאותו קראתי, ועליו אני ממליץ) :

"...רצתי לכיוונם של החיילים שהיו למעלה כדי לבשר להם על פציעתו של אבי (אבי היה מפקד הכח שאליו צוות עופר בהסתערות, א.כ) ממוקש נעל וכדי שיזעיקו בדחיפות עזרה רפואית. לאחר מכן חזרתי במהירות לאבי כדי לבשר לו שהעזרה בדרך. 

הבנתי שהוא סובל מאיבוד דם רב שיכול היה לעלות לו בחייו ולכן החלטתי להוציא אותו משם בכחות עצמי. התחלתי לצעוד במעלה הוואדי, נחוש להציל את אבי המיטלטל על גבי ונאנק מכאבים. לפתע אירע פיצוץ מחריד ומחריש אוזניים. שנינו הועפנו לאחור בעוצמה רבה. כעבור כמה שניות הבחנתי שכף רגלי נעלמה כלא הייתה והכאב העז פילח את גופי."  

התיאור הקשה שמובא בספר יכול "לקרוע" כל אחד לגזרים, אבל אולי אחת התכונות שמאפיינות יותר מכל את עופר בר יהודה היא האופן שבו הוא מתייחס לעניין הפציעה- הרבה הומור שחור (ותזהרו לא לומר לידו או אליו את הביטוי השגור "על רגל אחת" כי הוא יעשה מזה מטעמים), ולא פחות מכך עוצמה פנימית וחוסן נפשי.

עופר, בהשכלתו, עובד סוציאלי (בוגר אוניברסיטת תל אביב

מאז היכרותינו הראשונית - עופר ואני די התחברנו. אני מבקר אצלו מדי פעם במושב קדרון- ביקורים שמהווים מבחינתי מילוט משאון העיר הגדולה, והוא בא לבקר אצלי בתל אביב.

אם תחפשו את עופר בר יהודה בפייסבוק תגלו שיש לו כמה חשבונות- זה בגלל שהוא נוטה לשכוח או לאבד את הסיסמא ולא הסתדר עם שחזורה, אז הוא פתח חשבון חדש 😆. בכל מקרה- אני מקווה שהחשבון הזה יהיה האחרון שיפתח.

בימים האחרונים נחשפתי גם לשני ערוצים של עופר ביוטיוב: הערוץ הזה וגם הערוץ הרשמי של עופר בר יהודה ביוטיוב. עופר- אתה חייב ללמוד לשמור סיסמאות !

 בנימה אישית אומר - עופר בהצלחה עם ספרך החדש. קראתי אותו ונהניתי מאוד מהסיפורים המגוונים, השפה הקלילה והסיפורים המעניינים והמרגשים (חייב לומר שמה שהכי ריגש אותי בספר היה ביקור החטיבה כולה ליד מיטתך לאחר הפציעה) . גם אהבתי מאוד את סיפור הגרירה של המיג הסורי מעומק שטח לבנון.

נתבקשתי לציין שאין קשר בין עופר בר יהודה המסוקר כאן וזה המופיע באתר תולעת המשפט.

Comments

Popular posts from this blog

היכרות וקצת על

אפיק נחמד ברשת להעלאת פוסטים